21 Nisan 2016 Perşembe

Kitap Tavsiyesi : Müslümanca Yaşamak


Müslümanca Yaşamak

 

 

Bugün sizlerle, bir arkadaşımın tavsiyesi ile alıp okuduğum ve çok beğendiğim bir kitabı paylaşmak istiyorum. Kitabın adı: Müslümanca Yaşamak-Rasim Özdenören. Hayatımda okuduğum kitaplar arasında “En”lerim vardır. İşte bu kitapta “En beğendiğim” kitaplar arasına girmeyi başardı. Gerçekten her sayfasını bayılarak okudum. Maalesef günümüzde hiçbirimiz İslâm’ın değerini, Müslüman olmanın değerini bilmiyoruz. Zaten İslâm’in bizlere bahşedilen bir nimet olduğunu anladığımızda Müslümanca yaşamaya doğru adım atacağımızdan eminim.

Bugün kendisinin Müslüman olduğunu söyleyen milyonlarca insan, aslında İslâm’ın hakikatinden uzak bir hayat sürmektedir. İslâm’ın insana bağışladığı yetenek, çilesiz, emeksiz elde edilemez. Yeryüzünde bir milyara yakın Müslümanın yaşadığı söyleniyor. Fakat bu bir milyarın içinde acaba kaç adet Müslüman gerçekten İslâm’ı Müslümanca yaşıyor. Batı’nın zihniyetini benimseyen her insan, Batı’nın onu getirmek istediği çizgiye gelmiş demektir. Müslümanlar olarak yapmamız gereken mesele ise; İslâm’ı layıkıyla kavramak ve onu kendimizde yaşanır hale getirmektir. Maalesef kendine “Müslümanım” diyen milyonlarca insan, yaşadığı hayat tarzını İslâm’i sanıyorken bunun öyle olmadığı çok acıdır. Kendimizi içinde bulunduğumuz batılı gibi harcama yapmak, onun zihniyetini, onun hayat tarzından kurtarabilmek adına bu kitaptan çok şeyler öğrendim. Hepinize tavsiye ediyorum.

 İslâm’ı yaşanabilir plana sokmak duası ile…
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder