23 Şubat 2016 Salı

Kitap Tavsiyesi:Sade

Bu kitabı sadece bir kaç saat içinde bitirdim ve beni inanılmaz etkiledi bu yüzden sizlerle de paylaşmak istedim.. Bu kitap tamamen insanın hayatını sadeleştirmesiyle ilgili yani bir nevi minimalizm, açıklayacak olursak; evimizi, çantamızı, gardırobumuzu hatta program ve ilişkilerimizi bile en aza indirmek.. Bu kitabı okuduktan sonra en çokta gardırop konusunda ve her dışarı çıktığımda "yeni bir şey alma" konusunda kendime çok kızdım, kapitalist dünya bize harca, ihtiyacın olmadan bile sadece al derken oysaki boş şeylere harcadığımız parayı tasarruf edip daha fazla seyahat etmek, yeni bir eğitim almak veya bir hobimizi geliştirmek adına kullansak çok daha yararlı bireyler olabiliriz.. Ama bu kitaptan sonra samimi olmak gerekirse kendimi sanki sadece "tüketime dayalı bir makina" gibi hissettim, meğer ihtiyacım yokken aldığım ne de çok şey varmış dedim, en basitinden 1 tane el kremi yeterken neden ben 10 taneye sahibim bunu sorguladım.. Gerçekten insan düşününce paranın sizi değil de sizin parayı yönettiğiniz bir hayatta, hem herşey daha kolay hem de insan az şeyle bile rahat yaşamayı öğrenebilir. Sadece maddi olarak değil insanlarla olan ilişkilerimde bile sadeleşmeye heves ettim. Bana iyi gelen, hayata bakış açımı değiştiren beni mutlu eden insanlarla olmak varken, sürekli beni yoran ve mutsuz eden insanlardan bile uzaklaşmak bi bakıma sadeleşmek en iyisi olur sanırım! Ben kendime bir iyilik yapmak ve bu kapitalist dünyanın bize sunduğu kargaşadan kurtulmak için her gün sadeleşmek adına bir adım atıcam.. -İçinde daha az eşya, daha fazla deneyim olan, daha hafif, sınırlarını kendinizin belirlediği dolu dolu bir yaşam Sadedir, Ve sadelik güzeldir!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder