1 Mayıs 2016 Pazar

Kitap Önerisi : Türkiye'de Gençlik (Beklentiler-Problemler-Düşünceler)


Bu yazımda sizlere gerçekten bir benzeri olmadığını düşündüğüm bir kitap tavsiye etmek istiyorum. Bu kitap gençlikle ilgili çok güzel konulara değinmiş ve gençliği her yönden incelemiş. Kısaca içinde dikkat çeken başlıklar şu şekilde:

1-     Gençliğin Tanımı

2-     Gençliğin Sosyal Konumu (Örn: Gencin yetişmesi, terbiyesi, gençliğin yetişmesinde aile ve okulun rolü, çalışan gençlerin problemleri)

3-     Dünya Gençliğinin Problemleri (Örn: Batı gençliğinin sorunları, Almanya da vb. gençlik)

4-     Türkiye de Gençliğin Problemleri (Örn: Gençliğin bunalımı, modernleşme, inanç ve ideal bunalımı, ahlâk anlayışı ve cinsî ilişkiler, gençliğin tatminsizliği, gençliğin gelecek problemleri, gençliğin eğitim problemleri, gençliğin meslek seçimleri, gençliğin evlenme problemleri vs.)

5-     Türkiye de İdeolojik Farklılaşma (Örn: Batılılaşmanın gençlik üzerindeki etkisi, anarşi ve terör)

6-     Gençlik Problemlerine Çözüm Teklifleri (Örn: Gençlerin eğitim problemlerinin çözümlenmesi, gençlere toplumsal sorumluluklar yüklenmesi vs.)

Kitabın içindekilerden de anladığınız üzere gerçekten günümüz gençlik problemlerine değinen süper bir kitap. Günümüzde gençliğin gittiği nokta “benim kişiliğim tüketimimdir” diyip, kendi rahatlarından başka bir şey düşünmeyen, dünyanın yarısından fazlasının hala açlıktan kırıldığı gerçeğine omuz silkip, “bana ne” diyen bir neslin gelmesidir. Şu gerçeği iyi bilmeliyiz ki, insanlık insanlığa emanettir ve bunun geleceği gençlik ile alakalıdır. Ama bizler hayal dünyasında yaşamaya, seyrettiğimiz çok farklı dünyaların mesajları ile donatılmaya maalesef devam etmekteyiz.

Batı da ki her modayı “alınması gerekli” şeklinde düşünüp benimsiyoruz. Babalarımız batının ekonomisini, annelerimiz batıdaki bir saç modelini örnek alırken bizlerde Batılılaşmış bir eğitim sisteminde öğrenim görüyorsak, ne yazık ki hem kültürümüzü hem de benliğimizi her geçen gün daha da unutuyoruz demektir. Gençliğin sağlam bir inanca sahip olması bir çok şeye kâfi gelecekken şuan eğitilmesi gereken kişiler gençler değil aksine aileler oldu. Elli yaşlarında anne-babalar, artık örnek alınacak insanlar olmaktan çıktılar tersine çocuklarının etkisiyle değiştiler.
 
Tüm bu problemlerin ve sorunların en büyük çözüm yolu ise, kesinlikle ama kesinlikle okumak ve doğru bir eğitimdir. Ben kendi adıma bu kitaptan çok şey öğrendim, gözlemlemiş olduğum problemlere ise toplumun sorunu olarak değil kendi sorunum olarak bakmaya çalışıyorum. Bu yazıları en başta kendime bir öğüt olarak yazıp sonra da sizinle paylaşıyorum. Geothe’nin şu sözleriyle yazımı bitirmek istiyorum : “Genç adam! Kalabalıkların modalaşmış yollarına düşme! “Nefs murakebesi” dedikleri o ulvî melekeye yapış ve düşün! Yol, kalabalıkların yönü değil, hakikatin istikametidir. Sen ona dön, kalabalıkları da döndür!..”
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder