1 Mayıs 2016 Pazar

Dergi Önerisi : Derin Tarih

      Sizlere her ay aldığım ve bayılarak okuduğum bir dergiden bahsetmek istiyorum. Tabi ki bileniniz vardır ama bilmeyenlere de bu güzel dergiyi kesinlikle takip etmelerini öneriyorum. Derginin adı Derin Tarih. Daha bloğumu açalı 3 ay olsa da neden daha önce bu dergiyi tavsiye etmek aklıma gelmedi diye üzüldüm. Özellikle Nisan ayında çıkan özel sayısıyla bir kez daha neden bu kadar sevdiğimi anladım. Derin Tarih gerçekten günümüzde olabilecek en güzel dergilerden biri. Sadece Tarihî yönden değil kültürel açıdan da okuyucularına çok şey kattığını düşünüyorum.

         Bende Derin Tarih dergisinin adeta bir kütüphanesi oluştu :) size de bu dergiyi her ay takip etmenizi ve almanızı şiddetle öneriyorum!!... Her ay Moda dergilerine tüketim yapıp çöpe atacağımıza hepimiz için hem dinî hem tarihî hem de kültürel açıdan bizi geliştirecek bir dergiye para vermenin daha doğru ve yararlı olduğu kanaatindeyim..

    Hadi sizinle Derin Tarih'in bu ay çıkarttığı özel sayıyı biraz inceleyelim..

Öncelikle derginin dışı bu şekilde.. Gerçekten dışında mevcut olan Rasulullah'ın Peygamber mührünün resmedilmesine bayıldım..

 
İçini açtığımızda ise "İçindekiler" bölümü mevcut, burada dergide hangi makalelerin mevcut olduğu yazıyor.. makalelerin hepsi birbirinden güzel olduğu için sizler için onların isimlerini de hemen alta yazıyorum..
 

İçindekiler: Hz. Peygamberin Tarihe Yansıması, Allah'ın Elçisinin Sireti ve Sureti, Rasulullah'ın Ticaret Ahlâkı, İlk Müslümanların Çoğunu Gençler Oluşturuyordu, İlk Müslüman: Hz Hatice, Rüyalar, Uzlet ve İlk Vahiy, Müminler ve Müşrikler, Hz. Peygamberin 10 Tebliğ Metodu, İsra ve Mirac, İki Cihan Serveri Olmanın Dayanılmaz Ağırlığı, Habeşistan: Bilinmeyen İlk Hicret, Tebliği Omuzlayan İlk Müslüman Kadınlar, Bir Peygamber Aşığı Muhammed Hamidullah, Beklenen ama Dışlanan Mesih, Kul Peygamber, Rasulullah Döneminde Evlilik ve Düğün, Rasulullah'ın Aziz Armağanı, Osmanlı'da Seyyidler ve Şerifler, Hz. Muhammed'in Medinesi, Medine Vesikası, İslâm Sanatında Hz. Peygamber, Efendimizin Huzuruna Götüren Kelimeler, Ensar ve Muhacir Arasında Emsalsiz Kardeşlik, Komutan Peygamber, Hudeybiye Anlaşması, Hz. Peygamber Engellilere Nasıl Davranırdı, Hristiyanların Hz. Muhammed'e Bakışı, Saadet Asrında Peygamber Mutfağı, Yönetici Peygamberin Amacı Devlet Değil Davet idi, Yürüyen Kur'ân Rasulullah, Hayvanlara da Merhameti Öğütlerdi, Çağdaş Siyerlerde Peygamber Tasavvuru, Muhammed ve Muhabbet, Ey Mekke'nin Örtüsü Medine'nin Peçesi!..

İçindeki makale ve yazılarda bu şekildeydi, aşağıdaki resimde ise içinden çıkan 2 güzel hediyeyi göreceksiniz..

İçinden hediye olarak ise; Sultan 1. Abdülhamid'in Peygamber Efendimize yazdığı şiir ve Asrı Saadetin eşsiz hazineleri olan Kutsal Emanetleri anlatan resimli bir kitap çıkıyor.


 
Aşağı resimde gördüğünüz; Peygamber Efendimize yazılan şiirin resmi arkasında ise Türkçesi mevcut..
 
 
Bir de unutmadan derginin en hoşuma giden sayfalarından biri ise 571'den 632'ye kadar Rasulullah'ın hayatını kronolojik olarak anlatıldığı sayfa... Bu sayfaya gerçekten bayıldım, hiç bilmeyenler bile bir kez incelemede Rasulullah'ın hayatı hakkında bir çok şey öğrenebilirler..
 
 

Derginin incelemesi bu şekildeydi, İnşallah bu yazım hoşunuza gitmiştir. Ben her ay almaya ve okumaya devam edeceğim, inşallah sizlerde beğenirsiniz ve bu güzel dergiden faydalanırsınız..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder